USP's


Wat is de betekenis van een USP en waarom is het belangrijk?


Een USP (Unique Selling Proposition) is een eigenschap waarmee jouw product zich onderscheidt van vergelijkbare producten. Zonder concrete USP's kun je eigenlijk geen heldere marketingboodschap formuleren. Het zijn de ‘unieke verkoop redenen’ vanuit de organisatie bekeken.


Hoe bepaal je een USP voor jouw bedrijf?


Je USP omvat exact waarom je product of service beter is dan dat van je concurrenten. Het duidt op de unieke en onderscheidende kenmerken van een dienst of product. Denk hierbij aan kwaliteit, functionaliteit en/of prijs, maar ook aan opgedane ervaring van de aanbieder kan ingezet worden als USP. Alles wat het product of de dienst maar onderscheidt van de concurrentie!


Hoe promoot je jouw USP(‘s) online?


De unique selling propositions kun je verwerken in de meta description van jouw website. Hier kun je mee uitblinken in de zoekresultaten van Google. Een meta description is de beschrijving van de pagina waar je naar toe zal gaan. De meta description moet de zoeker binnen 2 of 3 regels kunnen vertellen wat er op de pagina te vinden is en kun je zien als een soort pitch. Voor een optimale conversie is het bovendien aangeraden om je belangrijkste USP's op je homepage te vermelden.


USP voorbeelden


M&M’s: “The milk chocolate melts in your mouth, not in your hand”. 

FedEX: ‘’When it absolutely, positively has to be there overnight.’’

Apple: “We provide a lifestyle with our products”.

Mijn USP? Door mijn ervaring in de sector weet ik wat er reilt en zeilt op gebied van tarieven. Laten we eerlijk zijn, soms zijn die duizelingwekkend.


Bij CO-BURO kom je niet voor zo'n verrassingen te staan. Je hebt één aanspreekpunt die meteen ook de uitvoerder is. Dat bespaart je tijd & geld!

Charlotte, CO-BURO